«Απόσυρση του Άρθρου 6 περί λειτουργίας των επιχειρήσεων τις Κυριακές ζήτησε η ΕΣΕΕ»

«Απόσυρση του Άρθρου 6 περί λειτουργίας των επιχειρήσεων τις Κυριακές ζήτησε η ΕΣΕΕ»

ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ
ΕΜΠΟΡΙΟΥ
ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ 42, 105 63 ΑΘΗΝΑ
Αθήνα, 14 Δεκεμβρίου 2012
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Απόσυρση
του Άρθρου 6 περί λειτουργίας των επιχειρήσεων τις Κυριακές ζήτησε η ΕΣΕΕ»
Η Εθνική Συνομοσπονδία
Ελληνικού Εμπορίου σε συνέχεια της επίσκεψης του Υφυπουργού Ανάπτυξης κ. Αθανάσιου
Σκορδά και του Γενικού Γραμματέα Καταναλωτή κ. Γιώργου Στεργίου στο χθεσινό έκτακτο
Προεδρείο της, απέστειλε επιστολή προς το Υπουργείο Ανάπτυξης με την οποία ζητά
την πλήρη  απόσυρση του άρθρου 6 του αγορανομικού
κώδικα που αφορά την λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές. Επίσης, σχετικά
με το άρθρο 5, που αναφέρεται στις εκπτώσεις, τις μεθόδους μάρκετινγκ, τα stock και outlet και τις
προσφορές, το Προεδρείο της ΕΣΕΕ δεσμεύτηκε ότι μέχρι την 21η
Δεκεμβρίου θα καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση για το νέο πλαίσιο λειτουργίας της
αγοράς, συμπεριλαμβάνοντας τις θέσεις του συνόλου των Εμπορικών Συλλόγων που
εκπροσωπεί η ΕΣΕΕ.
Επίσης, το
Προεδρείο της ΕΣΕΕ αποφάσισε ότι η τελική επιλογή για τη λειτουργία των καταστημάτων
την Κυριακή στις 30 Δεκεμβρίου 2012 και εφόσον υπάρξει νομοθετική ρύθμιση, θα
πρέπει να παραμείνει στην αποκλειστική βούληση και απόφαση των τοπικών
Εμπορικών Συλλόγων.
Η Συνομοσπονδία
υποστηρίζει ότι το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές δεν θα ωφελήσει μικρομεσαίους
καταστηματάρχες και καταναλωτές, αφού θα αυξήσει το κόστος λειτουργίας, δεν θα
βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα και δεν θα μειώσει τις τιμές.
Στο πλαίσιο
αυτό, το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ επιχείρησε να υπολογίσει την επιβάρυνση από μια
τέτοια απόφαση στο κόστος λειτουργίας μιας επιχείρησης (επισυνάπτεται). Η λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές όχι μόνο
δεν θα συμβάλλει στην αύξηση του τζίρου των επιχειρήσεων, ο οποίος εκτιμάται
πως θα παρουσιάσει δραματική πτώση κατά 17
ποσοστιαίες μονάδες  το 2012 σε σχέση με
το 2011, αλλά ταυτόχρονα θα διογκώσει κατά 1,82
δις ή 25%-30% (από 6,51 δις στα 8,33 δις) το ετήσιο κόστος μισθοδοσίας των ιδιοκτητών εμπορικών
επιχειρήσεων, οι οποίοι μη μπορώντας πλέον να ανταποκριθούν στις διαρκώς
αυξανόμενες υποχρεώσεις τους αναγκάζονται είτε να κλείσουν την επιχείρησή τους
είτε να προβούν σε μη ηθελημένη μείωση των αποδοχών  του προσωπικού τους και σε ακραίες  περιπτώσεις σε απολύσεις εργαζομένων.
Απώτερος στόχος
της συγκεκριμένης ανησυχητικής, απ’ όλες τις απόψεις, εξαγγελίας αποτελεί η
καθιέρωση στην  αντίληψη του
καταναλωτικού κοινού πως το ήδη αποψιλωμένο διαθέσιμο εισόδημά του (σωρευτικά
κατά 11%  τη διετία 
2012/2010) θα πρέπει να  «επενδύεται» – ξοδεύεται στα μεγάλα εμπορικά
κέντρα (Malls) και στα
πολυκαταστήματα, αδιαφορώντας παντελώς για την τόνωση της ρευστότητας που
πρέπει να επέλθει στις μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις, οι οποίες είναι οι
μόνες που μπορούν να συνδράμουν στην ανάκαμψη της πραγματικής Οικονομίας. Ακόμη
μία αρνητική παράμετρος όσον αφορά στην πλήρη απελευθέρωση της λειτουργίας των
εμπορικών καταστημάτων, σχετίζεται με την κατακόρυφη αύξηση του λειτουργικού
κόστους των εμπορικών επιχειρήσεων που αποτυπώνεται στους λογαριασμούς της
Δ.Ε.Η., η οποία αν συνδυαστεί με την επιπρόσθετη φορολογική επιβάρυνση που θα
επωμιστούν οι ατομικές (μεσοσταθμικά 60%-65%)
αλλά και οι προσωπικές επιχειρήσεις  (μεσοσταθμικά
80%-85%), εξαιτίας του νέου
Φορολογικού Νομοσχεδίου, δικαιολογεί σε πολύ μεγάλο βαθμό την απαισιοδοξία, την
απογοήτευση αλλά και την αγανάκτηση του εμπορικού κόσμου.
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΙΣ Μμε ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΚΥΡΙΑΚΩΝ
                                                   
·   Έδρα επιχείρησης: Ιδιωτική επιχείρηση στο κέντρο της Αθήνας, έκτασης 190
τ.μ., σε περιοχή με τιμή ζώνης 1.200 ευρώ/τ.μ.
·   Απασχολούμενο προσωπικό: 5
μισθωτοί αμειβόμενοι με βάση την Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του
Εμπορίου (Ιούλιος 2012)   – Πιο
αναλυτικά:
Ø  1
πωλητής έγγαμος, με 10 χρόνια προϋπηρεσίας
Ø  1
πωλητής έγγαμος, με 12 χρόνια προϋπηρεσίας
Ø  1
πωλητής άγαμος, με 3 χρόνια προϋπηρεσίας
Ø  1
υπάλληλος γραφείου έγγαμος, με 4 χρόνια προϋπηρεσίας
Ø  1
υπάλληλος γραφείου άγαμος, άνω των 25 ετών, χωρίς καθόλου προϋπηρεσία
·   Κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 830 kwh/δίμηνο
Πίνακας 1 : Αναλυτική περιγραφή του ετήσιου κόστους
μισθοδοσίας της επιχείρησης
(Α)
(Β)
(Γ)
Ετήσιο Κόστος Μισθοδοσίας
(σε €)
Επιπλέον Ετήσιο Κόστος
Μισθοδοσίας
( 50 Κυριακές) (75%)
 (σε €)
Συνολικό Ετήσιο Κόστος
Μισθοδοσίας (Α) + (Β)
(σε €)
Πωλητής έγγαμος, με 10 χρόνια
προϋπηρεσία
19.236,3
4.809,0
24.045,3
(+25%)
Πωλητής έγγαμος, με 12 χρόνια
προϋπηρεσία
19.628,8
4.907,0
24.535,8
(+25%)
Πωλητής άγαμος, με 3 χρόνια
προϋπηρεσία
15.863,7
3.965,5
19.829,2
(+25%)
Υπάλληλος γραφείου έγγαμος, με 4
χρόνια προϋπηρεσία
16.291,9
4.073,0
20.364,9
(+25%)
Υπάλληλος γραφείου άγαμος, άνω
των 25 ετών, χωρίς καθόλου προϋπηρεσία
10.456,9
2.614,5
10.071,4
(+25%)
Συγκεντρωτικά ετήσια μεγέθη
Ετήσιο Κόστος Μισθοδοσίας για 5
μισθωτούς
Επιπλέον Ετήσιο Κόστος
Μισθοδοσίας
(50 Κυριακές) για 5 μισθωτούς
Συνολικό Ετήσιο Κόστος
Μισθοδοσίας (Α) + (Β) ) για 5 μισθωτούς
81.477,6
20.369,0
101.846,6
Μεταβολή Ετήσιου Κόστους
Μισθοδοσίας
(με τις 50 Κυριακές)
+ 25,0%
Πίνακας 2: Κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας  (Διμηνιαίος
λογαριασμός Δ.Ε.Η.)
Α) Αξία ηλεκτρικού
         
ρεύματος
Η διμηνιαία
κατανάλωση ενέργειας ανέρχεται στις    830 kwh
·        
Χρέωση για το ηλεκτρικό ρεύμα (Χρέωση προμήθειας
ρεύματος + ρυθμιζόμενες χρεώσεις):
126,7 €
·        
Φ.Π.Α. 13% επί του
καταναλισκόμενου ηλεκτρικού ρεύματος: 16,5
·        
Συνολική αξία ηλεκτρικού
ρεύματος + Φ.Π.Α.: 143,2
Β) Τέλη για Δήμο Αθηναίων
·        
Δημοτικά Τέλη (ΔΤ)     
:  158,7 €
·        
Δημοτικοί Φόροι (ΔΦ) 
:   10,1  €
·        
Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ) :10,2 €
Σύνολο τελών για Δήμο Αθηναίων:
179,0 €
        Γ) Ε.Ρ.Τ.
·        
Συνολικές  χρεώσεις υπέρ Ε.Ρ.Τ. : 8,1 €
Συνολικό ποσό
πληρωμής
(Α) + (Β) + (Γ) =  330,3 €/δίμηνο
Μηνιαίος λογαριασμός Δ.Ε.Η.
330,3 €/ 2 = 165,2 €/μήνα
Ετήσιος λογαριασμός
Δ.Ε.Η
330,3 € * 6 = 1.981,8 €/έτος
Προσαυξημένος λογαριασμός ΔΕΗ
(+50 Κυριακές/χρόνο)
                           (1.981,8+327)   = 
2.308,8
€/έτος
 
 ή αυξημένη επιβάρυνση κατά 16,5%

Share this post